Menü

Lakás egymillió forintból

"Hobbit ház" minimális költségekből

Walesben egy fiú, bizonyos Simon Dale sokmillió kortársához hasonlóan rajongott a Gyűrűk ura világáért, különösen a hobbitok nőttek a szívéhez. Arról álmodozott, hogy egyszer majd ő is ilyen föld alatti házban fog élni. Simon azóta felnőtt, megnősült, és két gyermeke is született. De az álmáról nem mondott le. Családja is támogatta az ötletet, ezért hozzáfogott a megvalósításához.


Egy erdős domboldalon földet vásárolt, kiásta a ház helyét, és a környéken található természetes anyagokból megépítette a házat. A munkában apósa, barátai, és az arra járók segítették. A ház építése során gondosan odafigyelt a környezetre és a környezetvédelemre. Simon nem építész, különösebb gyakorlata sem volt az ácsmunkákban.
A munkákhoz mindössze egy fűrészt, egy kalapácsot, és egy vésőt használt. Becslése szerint 1000-1500 munkaórát, és kb.3000 fontot (kb. 1.000.000 Ft) fektetett a házba. Célja az volt, hogy a természetben éljen, és ne egy kemikáliákkal szennyezett dobozban a zsúfolt városban.
Forrás: http://toochee.postr.hu


Ezért szeretem az angolokat. Elég merészek ahoz, hogy megvalósítsák az álmaikat (Lásd: Hugh F-W - River Cottage).
Thoreau körülbelül a számításaim szerint 300.000 Ft-ból építhette a házát, de ő csak egyedül lakott és jóval egyszerűbb épületet húzott fel, sokkal kevesebb idő alatt. Mindenesetre az azt jelentheti számunkra, hogy egy ilyen, vagy talán még kicsit szerényebb épület építéséhez, még talán a telek árával is elég 1.5 millió. Most komolyan... egy olcsóbb új autó kerül ennyibe. Manapság ez nem pénz, főleg, ha valaki úgy vágyakozik erre az életre, mint azt mondjuk én teszem.
Számoltam egy kicsit, és figyelembe véve, hogy az első évben még mindent meg kell venni, amiből az ember élni akar, amíg a növények nem teremnek, és amiből az első állatokat felhizlalja, kb. 5 millió forintból el lehetne indítani egy ilyen csodás kalandot egy ilyen házban. De lehet, hogy sokat mondtam...
Irány a tervezőasztal!

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Nagyon jó a cikk! Így ahogy mondod, 5 millió BŐVEN elég, én már számoltam, osztottam szoroztam, az általam tervezett ház aligha lesz többe mint 150 ezer forint. Ehhez jön a telek ára, hektáronkénti másfél millióval, és a használati tárgyak (200 ezer) Majd még egy kevéske az általad említett beinduláshoz. Nem olyan elérhetetlen ez, mint azt sokan gondolják!

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nem is az elérhetetlenség a lényeg, hanem az, hogy sokan el sem tudják képzelni azt az egyszerűséget, amit mi meg szeretnénk teremteni.
    Am. nézd az e-mail-ed, írtam...

    VálaszTörlés