Menü

Házi kenyér


Hozzávalók:
1 kg liszt
2,5 dkg életsző
só ízlés szerint
csipet cukor (az élesztőhöz)
6-7 dl víz
2 evőkanál étolaj
Rama margarin a forma kikenéséhez

Elkészítés:

A lisztet, az olajat, a cukrot és a sót egy tálba teszem. Az élesztőt csak belemorzsolom, majd forró vizet engedek egy edénybe, általában ez a mennyiség felveszi a 7 dl-t, de a liszttől is függ, hogy mennyire szívja fel azonnal. A vizet lassan adagolva összegyúrom a tésztát. Miután mindent összekevertem, kb. 10 percig dagasztom, aztán lefedem az edényt, és meleg helyen kelesztem, kb. fél óra alatt szépen megkel.

Keleszés után újra meggyúrom kicsit, kikenem a kenyérsütő formát margarinnal, belisztezem, és a sütőbe helyezem. Nem melegítem elő a sütőt, gázsütőt használok hozzá, és amíg bemelegszik a sütő teljesen, addig is kel tovább a tésztám. Begyújtástól kezdve kb. 25-30 perc alatt sül meg a kenyér. Tetejét esetleg érdemes vízzel kenegetni sütés közben, bár én nem szoktam.

Aranybarna szín eléréséig érdemes sütni. Kihűlés után szabadon fogyasztható.
Megjegyzés:

Minden nap sütöm ezt a fajta kenyeret, teljes sikert aratva a család körében. Alaptésztaként is használom. 10 dkg-os darabokra osztom a kész tésztát, és vagy sima zsemlét sütök belőle, vagy kilapítva megtöltöm, pl. virslivel, felvágottal, húsraguval, mikor mihez van kedvünk. Az elkészült kis péksüteményeket a gyerekek szeretik tízóraira vinni az iskolába. Rendkívül gazdaságos, és nagyon finom kenyér, ilyet biztos, hogy sehol nem kapni. És még csak sütőgép sem kell hozzá! A kezedet pedig ne sajnáld, nem fog megfájdulni a dagasztástól!

A cikk nem saját írás, úgyszintén a kép sem!
forrás: mindmegette.hu

3 megjegyzés:

  1. Ma kipróbáltam, ingen finom lett, a héten lesz kerti parti, Akkorra is készül majd egy adag! :D

    VálaszTörlés